Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2015 11:32 - Седми фестивал на българите по света "Аз съм българче" 2015, Рим
Автор: tatkovina Категория: Новини   
Прочетен: 1479 Коментари: 0 Гласове:
2



 29 Април, КОРЕСПОНДЕНТИ ДНЕС: Деана Иванова - председател на Асоциация Т.А.Н.Г.Р.А. в Мадрид, Испания
Асоциация Т.А.Н.Г.Р.А. обявява старта на Седмия фестивал на българите по света "Аз съм българче" 2015.Домакин на финалния етап тази година ще бъде Културно сдружение "Св.Св. Кирил и Методий" в Рим и едноименното училище към него.Информация за регламента за участие научете днес, 29.04. от 15:00ч. и на 30.04. от 03:00ч. BG време, в репортажа на Деана Иванова-председател на Асоциацията-организатор на събитието.Медиен партньор: Интернет радио "Татковина". Очакваме ви на www.tatkovina.com ---------

Драги сънародници ,
Скъпи приятели,

Асоциация T.A.N.G.R.A.® – Tonalidad, Arte Natural y Guнa para Realizar Actividades и Българското училище “Св.Св. Кирил и Методий” към Културно сдружение “Св. Св. Кирил и Методий”- Рим, Италия. се обръщаме към Вас с покана за участие в VII Фестивал на българите по света „Аз съм българче“®-2015 Рим, Италия, който има за цел да съхрани националното самосъзнание, бит и култура и насърчаване на изучаването на родния език от българите, живеещи в чужбина. 
Фестивалът се проведе за първи път през 2009 г. по инициатива на нашата асоциация с активното участие на 15 неправителствени организации на българи, живеещи на територията на Испания по повод честването на Деня на българската просвета и култура и на славянската писменост. Деца от българските неделни училища и български неправителствени организации в Испания представиха родната си култура пред българската и испанска общност. Подкрепа и съдействие оказаха Посолството на Република България в Кралство Испания, Държавната агенция за българите в чужбина, Министерството на образованието, младежта и науката на Република България, Мадридска автономна общност и много други. Фестивалът даде възможност на близо 200 деца да покажат родолюбието си, като ги мотивира да съхраняват българското. Събитието бе посрещнато изключително позитивно както от българската, така и от испанската общност. Достави много положителни емоции на участниците и на публиката с образователно-възпитателното си и културно въздействие.
Постигнатото от първото издание на Фестивалът на българите по света „Аз съм българче®“, ни даде основание да продължим усилията си за организирането и провеждането на Втори фестивал на българите по света „Аз съм българче“® повод честването на 1 Ноември-Ден на народните будители.
В рамките на фестивала бяха включени конкурси за детска рисунка и детско литературно творчество на тема: „Мой град, мой свят”. Фестивалът включи и конкурс за сценични изкуства: музика, танци, рецитация и театър, който се проведе в Мадрид.

II Фестивал на българите по света „Аз съм българче” обедини 26 неправителствени организации (над 260 деца) и 10 фолклорни колектива (96 танцьора) на българи в Испания(Сеговия, Сантимпол, Хетафе, Мостолес, Гандия, Сарагоса, Барселона, Валенсия-2 организации, Аликанте, Таусте, Мадрид-3 организации, Мурсия-2организации, Фуеланбрада, Вайадолид, Тарагона, Бургос, Малага, Майорка. 
След направената равносметка от първото и второто издание на Фестивала на българите по света „Аз съм българче”, независимо от затрудненията относно финансовата страна на организацията, Асоциация T.A.N.G.R.A.® – Tonalidad, Arte Natural y Guнa para Realizar Actividades, прие като морална отговорност да продължава с реализиране на Фестивала на българите по света „ Аз съм българче”- 2011г. Получихме подкрепа чрез поемане на домакинство за III Фестивал на българите по света „Аз съм българче”® от Асоциация „Прогрес” – Валенсия. 
Разширявайки географското си положение, фестивалът реализира целите си да бъде инструмент на българите по света, като подпомага мотивацията за съхраняването на българската култура и самосъзнание сред сънародниците ни извън България, както и да укрепва връзките между българските организации по света.

III Фестивал на българите по света „Aз съм българче”®- 2011 се проведе с подкрепата на Посолството на Р.България в Кралство Испания, Генералното консулство на Република България във Валенсия, ДАБЧ, Управата на Валенцианска област. Посветен на на 1 Ноември - Ден на народните будители, III Фестивал на българите по света „Aз съм българче”® 2011 събра всички наградени участници в конкурсите за рисунка и литературна творба. Наградите осигурени от ДАБЧ и Асоциаиця Т.А.Н.Г.Р.А. бяха връчени лично от Генералния консул на Р.България във Валенсия г-н К.Коджабашев. Домакините поздравиха с музикално-литиратурна програма подготвена от възпитаниците на неделно училище „В.Левски”- Прогрес.
Постигнахме споразумение с Асоциация"Приятели на България" - град Вроцлав за съвместна дейност като съчетаем IV Фестивал на българите по света „Аз съм българче”® 2012г. с честването на петнайсетгодишния юбилей от нейното създаване. Мотивирани от идеята да се пренесе позитивния опит на българската диаспора в Испания в българската ни общност в Полша, се стимулира съхраняването на националното самосъзнание, бит и култура и насърчаване изучаването на родния език.

IV Фестивал на българите по света „Аз съм българче”®- 2012 за пореден път даде възможност да покажем как се съхраняваме като българи независимо в коя точка на света се намирате и се посвети на Деня на Народните будители и на Европейския ден на езиците. Домакин бе Асоциация „Приятели на България”-град Вроцлав.

V Фестивал на българите по света „Аз съм българче”®-2013 се проведе в Прага, Чехия с любезното домакинство на Гражданско сдужение „Възраждане”- Прага. Като отново се посвети на Деня на Народните будители и на Европейския ден на езиците.

VI Фестивал на българите по света „Аз съм българче“®-2014 Будапеща, Унгария. Домакинството на Българското републиканско самоуправление и Българското училище за роден език в Будапеща, Унгария бе съчетано и посветено на Деня на народните будители, на Европейския ден на езиците и на 100-годишния юбилей на Дружеството на българите в Унгария.

Драги сънародници ,
Скъпи приятели,

С удоволствие ви отправям покана за VII Фестивал на българите по света „Аз съм българче“®-2015 – Рим , Италия, 
Тази година домакин на заключителната част ще бъде Българското училище “Св.Св. Кирил и Методий” към Културно сдружение “Св. Св. Кирил и Методий”- Рим, Италия на 20, 21, 22 ноември 2015г. и ще бъде посветен на Деня на Народните будители и на Европейския ден на езиците.

Сърдечен поздрав ,


Деана Иванова

Председател на 
Асоциация T.A.N.G.R.A.®

Жана Иванова

Председател на Културно сдружение 
„Св.Св. Кирил и Методий” - Рим, Италия

16.04.2015г.
Мадрид




Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: tatkovina
Категория: Забавление
Прочетен: 240015
Постинги: 107
Коментари: 22
Гласове: 49
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031